Elev paa trommer til big band

BIG BAND

Blæsere er musikkens krydderi

I KME big bandet finder du alle skolens blæsere - både dem, der har trompet, saxofon, trombone, fløjte, fagot etc. som hovedinstrument, men også alle dem, der måske bare kan spille en lille smule eller har lånt deres morfars gamle trompet er HJERTELIG velkomne. Også strygere og almindelige rytmiske instrumenter: trommer, bas, guitar og pianister kan være med her. Så er du vild med jazz, eller gerne vil lære mere, så meld dig til skolens bigband.

Det helt store orkester

Mellem 30 og 40 elever er typisk med i KME bigbandet, et valgfag, der vælges for et halvt år ad gangen.
Vores dygtige lærere arrangerer musikken efter de instrumenter og niveauer der er tilstede netop på dit skoleår.

Som blæser er du med i bigbandet hele året, rytmegruppen skiftes ud efter juleferien, så mange forskellige elever kan få lov at være en del af bandet.

Klejtrup Musikefterskoles big band spiller koncert
Elev spiller trombone på Klejtrup Musikefterskole
Tre elever fra Big band på Klejtrup Musikefterskole