Bevægelse

LIVET ER OGSÅ ANDET END MUSIK

Ja, det er det selvfølgelig. For eksempel kan man med fordel røre sig og få udluftet både kroppens celler og hjernens tankegange. På Klejtrup Musikefterskole tilbyder vi derfor følgende bevægelsesfag:

• Idræt - obligatorisk en gang om ugen for alle elever.
  • SDS - et fag, der i store dele af året også indeholder dans og bevægelse.

VALGFAG, DER GIVER HØJ PULS

Hvis du bobler af ekstra meget energi, som skal kanaliseres ud i andet end musik, så har vi her et par gode tilbud linet op:

• Fodbold: vælg det som valgfag. Vi spiller selvfølgelig i fodboldstøvler og deltager i diverse turneringer og venskabskampe mod andre skoler. Vi træner piger og drenge sammen. Efter efterårsferien udbydes indendørs fodbold - i foråret starter vi op udenfor igen.
  • Løb: Meld dig til det friske morgenløbehold, og start dagen med luft under vingerne og smil på læberne.
  • Dans: Du kan vælge dans som profilfag, og måske vælger du også dans i skolens to teateruger, hvor der virkelig bliver svedt igennem i takt til musikken.
  • Yoga og Meditation: Hvis du er til et mere roligt kropsudfoldelsesniveau er der også yoga, karate og meditation på programmet.

I din fritid er der følgende muligheder

Alle elever har gratis adgang til motionscentret i den lokale hal – og rigtig mange benytter sig jævnligt af dette gode tilbud. To aftener om ugen og i weekender kan vi også benytte os af hallen.
Mange elever går ned for at spille badminton eller volley.

Brug de fine omgivelser til at få dig rørt

Brug for mere bevægelse: Kast jer over skolens basketbane, spil fodbold sammen som aftenhygge, kør på skateboard eller benyt jer af byens paddletennisbane eller det nye friluftbad, der ligger blot 400 m fra skolen. Endelig er der selvfølgelig og mulighed for at løbe en tur rundt om den smukke Klejtrup sø, der ligger lige nedenfor skolen.