Pige fra Klejtrup Musikefterskole

Fællesskabet

Få indflydelse på dit efterskoleår

Du kan selv spille en aktiv rolle og være med til at forme efterskolelivet, når timerne slutter og tiden er jeres egen. Kast dig ind i arbejdet i et af de mange udvalg, der altid opstår i løbet af skoleåret. Det kunne være vores elevråd, aktivitetsudvalg, sportsudvalg, gallaudvalg, festudvalg - eller hvad med åben scene-udvalget? Der er altid brug for dig på de områder, som DU brænder for.

Vi har Fokus på fællesskabet

Med 134 elever har skolen fortsat en størrelse, hvor alle kender alle. Vi kan lave en lang række projekter, hvor alle elever deltager. Det gør noget for fællesskabet, at alle har den samme interesse og deler de samme oplevelser. Meget hurtigt opstår der et miljø, hvor det er trygt at stille sig op foran resten af flokken.
Vi er dog meget bevidste om, at fællesskabesfølelsen skal nurces og plejes igennem hele året og har løbende fokus på at italesætte og pleje det "kit" der binder jer sammen.

Nogen gange kan det være svært at gå på efterskole

For nogle elever kan det måske tage lidt tid at falde til på efterskolen. Måske er det hjemve eller følelelsen af ikke rigtig at falde til, der presser sig på.
Vi vil meget gerne hjælpe dig! Sig til din kontaktlærer, hvis du ikke trives, så har han/hun en række gode redskaber til at hjælpe dig med at få vendt følelserne om.
I starten af året har vi en række trivselsmøder med den gruppe elever, der måske synes det er lidt svært at starte op. Det hjælper næsten alitd at høre, at man ikke er alene med følelsen af, at det kan være lidt svært at starte et nyt sted.