Dreng fra Klejtrup Musikefterskole paa trommer

VALGFAG

Celina spiller piano til efterskolens koncert

Skab din egen profil

Hvad er du god til? Hvad vil du gerne udforske musikalsk? Måske er du mest til rock, måske vil du gerne gå på en efterskole med jazz, eller kunne du bare godt tænke dig at udvide din horisont med mange nye stilarter? Der er mange forskellige muligheder for at sammensætte dit eget musikalske år her på KME.
Flere gange om året kan eleverne vælge forskellige valgfag eller profilfag, hvor der er mulighed for at fordybe sig i en særlig genre eller et helt specifikt emneområde. Du kan vælge to profilfag på et år, et halvt år ad gangen.

Du har profilfag 2 gange om ugen - ialt 4 lektioner.
Se eksempel på vores skema her

Derudover er der også en lang række kortere valgfag at vælge imellem. Nogle af dem ligger i begyndelsen af året indtil efterårsferien, andre ligger i vores fordybelsesuger, hvor du i to dage fordyber dig i det, du synes er mest spændende.
Du skal først vælge valgfag og profilfag, når du starter på skolen.

Jarl paa bas til efterskolens koncert

Vi tilbyder for tiden følgende profilfag

Sangskrivning og komposition | Vokalband
Girls only | Funk
Musik og formidling | Teater
Elektronisk musik | Elektro og live
Rock Acoustic
Jazz I Improvisation
Lyd og studieproduktion | World

Af valgfag kan nævnes:

Bigband, sangerklasse, fodbold, dans, løb, lysteknik, meditation, musikteori, klaver for begyndere, lyd, studie, øveteknik, TotoJAM, Acid Jazz, klassisk kor, rytmenørd, impro for sangere, jam for begyndere, guitar for begyndere, teater, Girls Only...

Pige paa et lyrisk dansebillede

Plads til andet end musik

Er du også vild med at spille fodbold, løbe en lang morgentur, mens solen står op over Klejtrup sø eller vild med at danse til svedige funkrytmer, så er der også plads til den del af dine drømme her på Musikbakken. Mange af vores elever har også brugt meget tid på sport og det har du også mulighed for at tone dit skema med.

Rigtig mange af vores elever elsker at spille teater, nørde med lys og lyd grej. Performancefag fylder sammen med vores to store teaterprojektuger også en stor del af skoleåret her på KME. Vælg blandt andet teater og dans som valgfag, eller meld dig på dans, drama eller stompholdet i teaterugen.