Praktisk arbejde

GI’ EN HÅND MED – eller HELE ARMEN!

Som elev på Klejtrup Musikefterskole er du en del af det praktiske arbejde ca 8 dage i løbet af skoleåret (plus det løse i de forskellige projektuger). Det foregår blandt andet i køkkenteamet. Her er du med til at lave mad til alle dine kammerater. Undervejs i forløbet bliver I samtidig undervist og vejledt i ernæring.

Det skal være sjovt at være i køkkenet, så derfor sætter køkkenpersonalet en stor ære i at møde eleverne på deres individuelle niveau. Nogle skal lige lære at skrælle en gulerod, andre skal lære at tilsmage en dhal, og en tredje får lov til at gange en opskrift op og bage kage eller lækkert surdejsbrød til alle. Læs vores kostpolitik her.

Vigtigst er det dog, at vi hver eneste dag kan sætte os til bordet og nyde et veltillavet måltid med fokus på smag og godt håndværk. Alt i køkkenet laves fra bunden. Vores dygtige kokke og køkkenmedarbejdere sætter en ære i at køkkenet på KME skal være noget helt særligt. Både til daglig og når vi får gæster. Lækre salater, himmelsk surdejsbrød og smagfulde hovedretter. Mange af vores elever og lærere er vegetarer - der er guf til alle.

Pige paa efterskole hjaelper til med praktisk arbejde i koekkenet
Elev og kok laver mad i efterskolens koekken

Både frika- og pedeller

Du kommer også til at arbejde sammen med vores søde pedelteam omkring havearbejde, småreparationer, grundig rengøring og meget andet. Det er råhyggeligt og lærerige timer, kan vi love dig.
Det er også eleverne, der står for den daglige rengøring af skolen. Hver morgen skal der gøres rent inden dagens undervisning, værelset skal ryddes op, og bad og toilet skal skinne! Du får sammen med dine værelseskammerater ansvaret for rengøring på et af fællesområderne.
En gang om ugen er der hovedrengøring. Det skal jo til.