Musik i fritiden

KME AFTER DARK

Der kommer et tidspunkt i enhver musikers efterskoleliv, hvor lærerne trækker sig tilbage med klirrende kaffekopper, og skemaet slipper op. Det kaldes fritid, og på KME er der virkelig tale om en fri tid.

Fem øvelokaler, to sale og et lydstudie

Mange elever spiller videre efter fyraften i de to koncertsale, fem øvelokaler, eller nørder igennem i lydstudiet. DEr er også altid gang i klasselokalerne, hvor der enten øves solo eller synges omkring de mange klaverer som du finder overalt på skolen.
I fællesrummet samles eleverne i den store sofa og synger omkring flygelet eller de mange forskellige akustiske guitarer og cajoner, der står linet op.

Musikken lever sit eget liv døgnet rundt. Ja, også i dine drømme. Vi vil gerne hjælpe jer med at få gang i fritidsbands, eller yde assistance, hvis I går i stå i øvelokalet - der er altid en musiklærer på vagt og vi kommer gerne og lytter med og giver gode råd, hvis I vil have det.

Koncert med efterskolen med Jarl paa bas
Efterskoleeleven Christian Mathias spiller violin

ÅBEN SCENE MED Verdens bedste publikum

Ca en gang om måneden arrangerer eleverne det vi kalder "Åben scene." Her kan du tilmelde dig med dit band, synge den sang du har arbejdet med til sangskrivning, optræde med dine roomies i et band, hvor ingen spiller på deres hovedinstrument eller hvad du nu har lyst til. Der er ingen grænser, kun din fantasi - det eneste vi ved med sikkerhed er at der altid er 100 skrigende fans til din guitarsolo, 50 "lightere" tændt til din smukke ballade og larmende bifald, når du stiller dig op og optræder med "noget der ikke er helt færdigt endnu, så jeg er nok lidt nervøs."
Nederst på siden kan du se billeder fra årgang 19/20's sidste Åbne scene, der ikke som normalt foregik i lille sal, men under Åben himmel ved vores store bålplads.

Stof til stjernedrømme

Og nogle af vores elever, arbejder hårdt videre efter KME på at forfølge deres musikdrømme og tidligere KME-elever ryster både undergrunden og de etablerede scener. Bands og solister som f.eks. Saint Clara, Dúné, Ulige Numre, Iomfru og Saveus har et DNA fuld af KME. Noget af dette skyldes uden tvivl de timelange øvesessions i Klejtrup.