Efterskoleelev pige smiler til kameraet

Sådan bor du

Roomies for life -  Sådan bor du på efterskolen

Du har sikkert spørgsmål til, hvor mange der bor på værelserne på efterskolen. Du kommer til at bo på en af vores 4 elevgange: Klassisk, Beatles, Jazz og Soul/rock. De grænser alle ud til skolens store fællesområde. Du bor sammen med 1 eller 3 andre KME-elever, der ligesom dig kommer med lyst til at møde nye mennesker. De forskellige typer af værelser på Klejtrup Musikefter er opdelt således: Halvdelen af vores værelser er 2-mands værelser den anden halvdel er 4-mands værelser.

Modsætninger mødes og venskaber blomstrer

Du kommer til at lære dine værelseskammerater rigtig godt at kende - måske kræver det nogle snakke om, hvor tit strømperne skal samles opfra gulvet, måske hører I hver jeres musik, og måske er der forskel på dialekteten på en fra Thisted og København K. Men grin og latter til langt ud på aftenen og dybe snakke om musik, kærlighed og det der betyder noget kender ingen geografiske grænser. Bad og toilet deler I med de andre fra gangen. Der er kun enkelte baderum på skolen som blot er beregnet til en enkelt person.

Kan man bytte værelse på efterskolen?

Som udgangspunkt bor man med de samme roomies hele året, men der er dog mulighed for at ønske sig ud af sit værelse hen på efteråret, hvis der er noget, der ikke fungerer så godt. Vi vil dog altid opfordre til at løse de problemer der måtte opstå, og det hjælper vi selvfølgelig rigtig gerne med at snakke om, hvis der er brug for en voksen. Så værelsesbytte er en mulighed, men ikke førstevalg.

Udearealer - Musikbakken i Hobro

KME ligger i landsbyen Klejtrup godt 10 km. sydvest for Hobro i naturskønne omgivelser. Der er masser af grønne arealer, og vi har en lille skov lige i baghaven. Kun seks minutters gågang leder dig ned til Klejtrup Sø, hvor du også finder attraktionen Verdenskortet. Lige på den anden side af marken finder du også Klejtrup Friluftsbad, hvor du kan få en dukkert.

MERE OM KME

Se hvordan du bor på Klejtrup Musikefterskole, og få et glimt af et år på efterskolen i videoen herunder.

Et vaerelse paa Klejtrup Musikefterskole
To drenge spiller musik paa deres vaerelse paa efterskolen
Et varelse paa efterskolen med fire elever