MEDARBEJDERE

Ledelse

Siden er under opbygning - hold øje med, hvornår vi dukker op - pludselig er vi her.

  • THOMAS HAGGE
    THOMAS HAGGE
    THOMAS HAGGE Forstander
  • CAMILLA MØRK
    CAMILLA  MØRK
    CAMILLA MØRK Viceforstander

Kontor 

  • SUSAN BRISSON
    SUSAN  BRISSON
    SUSAN BRISSON Forretningsfører
  • TINA SAMUELSEN
    TINA  SAMUELSEN
    TINA SAMUELSEN Kontorassistent

Lærere

  • HARALD LANGÅSDALEN
    HARALD  LANGÅSDALEN
    HARALD LANGÅSDALEN Lærer Læs mere

    Underviser i rytmisk sammenspil, SDS, big band, kor, bifag og idræt. Er desuden med til at planlægge skolens turne. Uddannet fra Det Jyske Musikkonservatorium med saxofon og SDS som hovedfag i 2006.

    HVAD ER KME?
    ”KME er ét stort musikalsk fællesskab. Vi er ikke en eliteskole. Alle er med og har en plads, og det ser vi blandt andet, når vi laver teaterprojekter. Vi kan simpelthen ikke undvære en eneste brik i puslespillet.” 

    NÆVN ET LEGENDARISK KME-ØJEBLIK!
    ”En dag havde jeg den mest forrygende sammenspilstime med mit valghold. Det var en uge siden, vi sidst havde været sammen, og der var bare en vanvittigt god vibe. Alle var opsatte på at spille sammen, lytte, bakke op og give plads. Det gav en masse god energi…”

  • ANDERS BÆK ERIKSEN
    ANDERS BÆK  ERIKSEN
    ANDERS BÆK ERIKSEN Lærer Læs mere

    Underviser i rytmisk sammenspil, matematik, samfundsfag, jazz, kor, og musik og formidling. Uddannet fra Det Jyske Musikkonservatorium med klaver og sammenspil som hovedfag. Desuden Bachelor i musikvidenskab og erhvervsøkonomi ved Aarhus Universitet.

    DET BEDSTE VED KME?
    ”På KME flytter vi fokus fra det blinde karakterræs og over til helheden – uden at gå på kompromis med faglighed. Eleverne får lov til at være til stede og slå rod i stedet for hele tiden at jagte fremtiden.” 

    HVORNÅR BRÆNDER KME-ILDEN STÆRKEST?
    ”Teaterugernes intense processer er fantastiske. Skellene mellem lærere og elever bliver udvisket, og vi opbygger en særlig jargon. I det hele taget træder eleverne i karakter, når skemaet hører op. Så spirer fritidsprojekterne op i øvelokaler og studie, mens solister prøver sig af på den åbne scene og opdager, at der altid er nogen til at gribe…”

  • CAMILLA CULMSEE
    CAMILLA  CULMSEE
    CAMILLA CULMSEE Lærer Læs mere

    Underviser i rytmisk sammenspil, engelsk, SDS og bifag. Uddannet fra Det jyske Musikkonservatorium i 1999 med klaver og percussion som hovedinstrumenter.
    HVAD ER VI GODE TIL PÅ KME?
    ”At skabe en efterskole, hvor vi dels udfordrer eleverne på en lang række områder, dels lærer en masse af dem. Både elever og lærere er jo eksperter på hver deres felt, og det bruger vi konstruktivt hele tiden.”  
    HVAD GØR DIG TIL EN GLAD KME-LÆRER?
    ”Jeg nyder, når eleverne virkelig tager imod undervisningen og vokser med opgaven. Langsomt overtager de ansvaret for processen. Der kan sagtens være konflikter undervejs, men de bliver overvundet. Resultatet ser vi tydeligt på turnéen, hvor lærerne står nede blandt publikum med rolig puls og store smil…”

     

  • CHRISTIAN THORNING
    CHRISTIAN  THORNING
    CHRISTIAN THORNING Lærer Læs mere

    Underviser i dansk, rytmisk sammenspil, idræt, jazz, komposition og fortælletimer. Arrangerer koncerter og varetager soloundervisning i elbas, kontrabas og guitar. Uddannet på Århus seminarium/VIA i 1999 med musik og dansk som linjefag. Har desuden læst 6 måneder på MI i Los Angeles med bas som hovedfag.
    HVORFOR ER KME STEDET, HVOR DET SKER?
    ”Blandt andet fordi vi har en god tradition for at arrangere koncerter og masterclasses med dygtige kunstnere. Her viser vi eleverne, at der bag stjernestøvet og facaden ofte er et menneske, som med dedikation har slidt og slæbt for at definere og nå sine mål.”
    NÆVN EN KME-STJERNESTUND!
    ”Når eleverne er med til at slæbe gear og stille op for de besøgende kunstnere. Der opstår ofte en stærk forbindelse, hvor alle de overfladiske lag langsomt bliver skrællet af. Senere under koncerten kan eleverne derfor bedre nyde musikken i sin reneste form, nemlig som en kommunikation mellem mennesker…”

     

  • HANS WALTHER BLAK
    HANS WALTHER  BLAK
    HANS WALTHER BLAK Lærer Læs mere

    Underviser i klassisk sammenspil, dansk, matematik, komposition og klaver. Uddannet klassisk pianist fra Det jyske Musikkonservatorium og har derudover en bachelor fra Aarhus Universitet i musik og matematik.
    HVAD ER KME FOR DIG?
    ”Først og fremmest er det en god arbejdsplads. Der er styr på tingene, gode forhold, godt og frugtbart klima, hvor vi lærer af hinanden og respekterer hinanden. Det gavner naturligvis eleverne, for når vi har det godt, giver vi den bedst mulige undervisning.” 
    HVORNÅR RYKKER KME ALLERMEST?
    ”Det gør vi f.eks. på udlandsturen. Husk på, at mange af eleverne er blevet vartet op hele livet af forældre med de bedste hensigter. Når vi pludselig står midt i en helt ny kultur med anderledes normer og levevis, så rykker de her unge mennesker helt ubeskriveligt. Kan alt og er pavestolte!”

     

  • JANNE NIELSEN
    JANNE  NIELSEN
    JANNE NIELSEN Lærer Læs mere

    Underviser i dansk, tysk, idræt, psykologi, teateruger og kreative fag. Uddannet fra Silkeborg seminarium.
    BOGLIG LÆRER BLANDT MUSIKERE… FØLER DU DIG UDENFOR?
    ”Overhovedet ikke! Det er fedt at have musikalske elever i boglige fag. De har en masse energi, de tør meget, fordi de er vant til at være på. Det er en stor fordel for dem i forbindelse med præsentationer og prøver.”
    HVORFOR ER KME BEDST?
    ”Fordi fællesskabet på skolen er så stærkt, at det overvinder usikkerhed og ethvert egotrip. Elever, som måske lægger ud med at være indadvendte eller sætte sig selv først, bliver hurtigt og med glæde en del af flokken.” 

     

  • JENS LARSEN
    JENS  LARSEN
    JENS LARSEN Lærer Læs mere

    Underviser i rytmisk sammenspil, bifag og bigband. Er ansvarlig for skolens PA-anlæg og studie. Uddannet fra Aalborg Universitet med musik som hovedfag.
    HVAD KAN KME?
    ”Gennem musikalske holdindsatser og oplevelser udvikler, danner og uddanner vi hvert år en blomsterbuket af Danmarks ungdom. Det er faktisk en ære at være med til…”
    HVOR SKER KME-MAGIEN?
    ”Bigbandet er stedet, hvor alle pludselig spiller langt mere avanceret musik, end hvad de normalt oplever at kunne præstere. Noderne gør simpelthen, at vi bliver ét stort instrument, et udstyrsstykke med et væld af nuancer og et dynamisk udtryk, der imponerer både musikerne selv og publikum. Det er cool!”

     

  • MADS VESTERGAARD SCHMIDT
    MADS VESTERGAARD SCHMIDT
    MADS VESTERGAARD SCHMIDT Lærer
  • METTE POULSEN
    METTE POULSEN
    METTE POULSEN Lærer Læs mere

    Rytmisk sammenspil, sangerlinje, kor, vokalband, SDS, dans, engelsk og idræt. Kandidat fra Det Jyske Musikkonservatorium i 2009 med sang og SDS som hovedfag.
    HVORFOR ER DU EFTERSKOLELÆRER?
    ”Fordi skoleformen skaber tættere relationer både mellem lærere og elever. Vi ’låner’ eleverne på et vildt vigtigt tidspunkt i deres liv og får lov til at støtte dem i at finde deres identitet og vej videre frem i livet.”
    BEDSTE FAG PÅ KME?
    ”I faget SDS gakker vi ud og er totalt fjollede, når vi vel at mærke har turdet krydse grænsen og give slip. Det er vildt, at et fag, der serverer en cocktail af sang, dans og spil, ender med at frigøre unge mennesker og give dem en meget større selvtillid…”

     

     

  • MIKKEL KIILERICH
    MIKKEL KIILERICH
    MIKKEL KIILERICH Lærer Læs mere

    Underviser i rytmisk sammenspil, SDS, engelsk og trommer. Skolens websideredaktør samt medansvarlig for studiet og skolens videoproduktion. Uddannet fra Det Jyske Musikkonservatorium i 2003 med trommesæt og SDS som hovedfag.
    NÆVN NOGET FEDT VED DIT JOB!
    ”Eleverne er grundmotiverede. De er videbegærlige, og som lærer skal du være på stikkerne for at følge med. Det er et kæmpe privilegium. Det er det også, når jeg møder gamle elever, som måske er videre i vej med musikken, og som stadig er nysgerrige. Så ved jeg, at det, vi laver på KME, har værdi.”
    HØJDEPUNKT I ÅRETS LØB?
    ”Jeg elsker, når vi laver vores rejsepostkort i videoform. Det forener en masse kræfter i ét, opsummerer udlandsturen og udgør et varigt minde for eleverne om deres efterskoletid. Derudover giver udlandsvideoerne sammen de øvrige film et omfattende og ærligt indblik i livet på KME.”

     

  • PER KJELDBERG
    PER KJELDBERG
    PER KJELDBERG Lærer Læs mere

    Underviser i matematik, rytmisk sammenspil, idræt og elektronisk komposition. Er desuden skolens IT-ansvarlige.
    HVAD SHINER MEST PÅ KME?
    ”Engagementet i lærergruppen er enestående. Alle brænder voldsomt for musik og for efterskole. Alle er eksperter på hvert deres felt og sætter en ære i at blive endnu klogere og være opdaterede. Det er vi pinedød nødt til, for eleverne er altid helt fremme på beatet.”
    NÆVN ET UNIKT KME-ØJEBLIK?
    ”Der er massevis. For eksempel når vi arrangerer Harry Potter-weekend og næsten bogstaveligt talt omdanner KME til Hogwarts – inklusiv Quidditch-kampe og det hele. Det er et godt billede på ånden herude. Vi gør ikke noget halvt.”

     

  • LONE NORNES
    LONE  NORNES
    LONE NORNES Lærer Læs mere

    Underviser i dansk 10.Å, engelsk, tysk, teater og karakterarbejde, teatersport og yoga. Bachelor i dramaturgi 2007 og uddannet folkeskolelærer Jelling 2000. 

  • MARLENE LILLEBÆK
    MARLENE  LILLEBÆK
    MARLENE LILLEBÆK Lærer Læs mere

    HVORFOR KME?
    ”Fantastiske unge mennesker! Humøret herude er altid højt, og alle bakker hinanden op. Relationerne mellem lærerne er stærke, og vi deler viden i højere grad end noget andet sted, jeg har arbejdet. Samtidig så sker der altid en hel masse. Der findes ikke kedelige dage på KME.”
     
    DIN ’FINEST HOUR’ PÅ KME?
    ”Da jeg havde været med til min første teateruge, roste forstanderen os alle sammen bagefter, og det var skønt. Men da eleverne til slut hyldede lærerholdet, var det en helt speciel følelse for mig. De sendte os simpelthen massiv jubel og kærlighed. Det sker mindre ofte i engelskundervisningen, haha…”

     

  • TINE OHRT HØJGAARD
    TINE  OHRT HØJGAARD
    TINE OHRT HØJGAARD Lærer Læs mere

    Underviser i 10.Å og i sangerlinje, matematik, vokalband og kor. Uddannet cand. mag fra Aalborg Universitet med rytmisk kor som speciale.
     
    HVORFOR ER KME STEDET FOR DIG?
    ”Helt egoistisk handler det om, at vi har mulighed for at lave musik på et ret højt niveau sammen med eleverne. Det er dybt tilfredsstillende for mig. Derudover er vi en skole i evig udvikling. Lærerkollegiet har altid gang i noget nyt, og det inspirerer naturligvis eleverne til selv at gå på opdagelse i musikken.”
     
    HVOR MÆRKER MAN FOR ALVOR SKOLENS ÅND?
    ”Koret er noget særligt. Alle eleverne er med. Her mærker eleverne overraskende hurtigt en stærk følelse af fællesskab. Lærerne i teamet sender i årets løb eleverne på den ene følelsesmæssige rutsjetur efter den anden, og det bliver kun federe og federe. Vi ved præcis, hvilke knapper, vi skal skrue på…”

     

     

  • SIGNE ZEBITZ STEINESS
    SIGNE  ZEBITZ STEINESS
    SIGNE ZEBITZ STEINESS Lærer Læs mere

    Underviser i matematik, fysik, biologi, geografi og idræt. Er desuden uddannelsesvejleder. Uddannet fra Aalborg Seminarium i 2002.
     
    HVORFOR EFTERSKOLELÆRER?
    ”Jeg tog faktisk læreruddannelsen, fordi jeg ville være efterskolelærer. Idéen opstod, da jeg selv var efterskoleelev, og her på KME udlever jeg drømmen. Det er så fedt, fordi jeg både får lov at undervise eleverne i de boglige fag og oplever dem i helt andre sammenhænge, når vi bryder skemaet ned.”
     
    HVAD ER DET BEDSTE VED SKOLEN?
    ”At vi ikke behøver at have et hav af regler, men i stedet igen og igen griber til dialog som problemknuser. Selvfølgelig er der regler, men kun de allermest nødvendige. Sund fornuft og gensidig tillid er vejen frem, og vores tætte samhørighed gør, at vi næsten altid er på samme bølgelængde. Det nyder jeg.”

     

Køkken 

  • PETER JESPERSEN
    PETER  JESPERSEN
    PETER JESPERSEN Køkkenleder Læs mere

    Køkkenleder. Udlært kok fra restaurant ”For enden af gaden”, 2016.
    Har rejst en masse i Asien og Nordamerika for at blive inspireret af madkulturen. I øvrigt ukronet surdejskonge

     

  • ANNE SOFIE KUHR BRASEN
    ANNE SOFIE   KUHR BRASEN
    ANNE SOFIE KUHR BRASEN Køkkenleder Læs mere

    Køkkenleder og kostvejleder. Uddannet professionsbachelor i ernæring og sundhed, VIA UC, Aarhus 2014.
    Desuden freelancer i et mad-eventbureau. 

     

  • MARTIN BITSCH
    MARTIN  BITSCH
    MARTIN BITSCH Kok Læs mere

    Kok. Udlært på Radisson Blue, Silkeborg 2014. Har rejst og besøgt en del restauranter i USA. 

  • KAREN KRISTENSEN
    KAREN  KRISTENSEN
    KAREN KRISTENSEN Køkken og rengøring
  • CLIFF SANDER DAHL
    CLIFF SANDER  DAHL
    CLIFF SANDER DAHL Køkkenmedhjælper Læs mere

    Cliff står for aftensmaden og hjælper til ved arrangementer. 

  • NINNA FREDERIKSEN
    NINNA  FREDERIKSEN
    NINNA FREDERIKSEN Køkken, rengøring og tilsyn

Pedel og rengøring 

  • PREBEN SØRENSEN
    PREBEN  SØRENSEN
    PREBEN SØRENSEN Pedel Læs mere

    Skolens pedel. Er desuden med i de 2 teateruger.

  • HANNE LINDBERG JENSEN
    HANNE LINDBERG JENSEN
    HANNE LINDBERG JENSEN Rengøring
  • KAREN KRISTENSEN
    KAREN  KRISTENSEN
    KAREN KRISTENSEN Køkken og rengøring
  • KURT SØRENSEN
    KURT  SØRENSEN
    KURT SØRENSEN Pedelmedhjælper
  • LOUISE RENDBO MIKKELSEN
    LOUISE RENDBO  MIKKELSEN
    LOUISE RENDBO MIKKELSEN Pedelmedhjælper
  • NINNA FREDERIKSEN
    NINNA  FREDERIKSEN
    NINNA FREDERIKSEN Køkken, rengøring og tilsyn