koncerter

CLAP YOUR HANDS - OR RATTLE YOUR JEWELRY

At opleve en god koncert som musiker er en enorm kilde til inspiration. Her kan man aflure teknikker og få inputs til, hvordan man fylder scenen og salen ud. Og man kan have en fest, ikke at forglemme. Om man græder eller griner, så er den gode koncert en fest for sanser og følelser.
DERFOR er en del af skoleåret på KME også oplevelsen af en lang række koncerter, hvor dygtige bands og solister kommer og optræder på skolen. Vi har f.eks. haft besøg af Savage Rose, Cæcilie Norby, Kenny Werner, Emil de Waal og Spejderrobot, Palle Mikkelborg og Benjamin Koppel, AySay, Go Go Berlin, Mike Stern, Bill Frisell og mange flere.

Store bands har fået øje på KME!

Vi arrangerer også masterclasses og workshops, hvor elevernes musikalske horisont bliver udvidet, og hvor der er mulighed for at komme helt tæt på professionelle musikere og suge til sig.
Klejtrup Musikefterskole booker alt fra store internationale artister til danske up coming bands - og vi får undertiden også besøg af talentfulde MGK-hold.
Rygtet om den gode koncertkultur på KME spredes, og der er rigtig mange artister, der gerne lægger vejen forbi. De ved nemlig, at publikummet på KME altid er noget helt særligt. Det forpligter!

Et hav af egne koncerter

Udover koncerter med kunstnere udefra afholder skolen og eleverne et utal af huskoncerter, hvor sammenspilshold, skolens kor og fritidsbands præsenterer det, de arbejder med. Flere af koncerterne er med forældre og øvrige interesserede som publikum, mens andre blot er interne.