Elev på efterskolen spiller trommer

Klassisk

Er du også vild med Mozart?

Klassisk sammenspil på KME er en fantastisk mulighed for dig, der spiller et klassisk instrument. Klaver, violin, cello, blæsere, sang etc.
Du vil på holdet møde andre unge, der brænder for den klassiske musik, og sammen vil I gennem fire ugentlige lektioner få en masse oplevelser i et spændende og inspirerende musikmiljø. Der er ikke noget krav om et særligt musikalsk niveau på Klejtrup Musikefterskole, men hvis du vælger klassisk sammenspil, er det vigtigt, at du på forhånd kan spille efter noder.

Sådan er undervisningen bygget op

Undervisningen, der tager udgangspunkt i klassisk musik fra 1700-1900-tallet, omfatter:

• Sammenspil i mindre grupper med alsidigt repertoire og stort hensyn til den enkeltes niveau
  • Musikteori og hørelære på alle niveauer
  • Musikhistorie bl.a. gennem et antal koncerter/operaforestillinger, som vi skal ud at opleve.
  • Faget afsluttes med en turne rundt i Danmark. Her spiller vi f.eks. for elever på andre skoler, på sygehuse eller kulturhuse.

Du skal vælge mellem rytmisk og klassisk sammenspil, inden du starter på skolen. Hvis du beslutter sig for klassisk sammenspil, er det samtidig muligt at vælge et rytmisk profilfag - og på den måde kombinere de to retninger.

Efterskoleelev spiller violin
Holger fra Klejtrup Musikefterskole spiller paa Cello
Floejtenist fra Klejtrup Musikefterskole

Klar til MGK?

Vi garanterer dig, at du har rykket dig musikalsk, når året er gået. Hvis du vil og har evnerne til det, hjælper vi dig med at blive parat til optagelsesprøven på MGK.

Der er undervisning i klassisk sammenspil 4 lektioner om ugen