Efterskoleelev spiller paa trommer

MUSIKKEN

Fold dine drømme ud hos os

Måske drømmer du om konservatoriet, om at blive musikalsk iværksætter med eget pladeselskab, eller måske er musik bare din yndlingshobby. Det er ikke så vigtigt, når bare du elsker at spille eller synge.
Der er plads til alle.
På Klejtrup Musikefterskole er der plads til dig, der er mest til Bach og Beethoven, til ham der lytter til Beatles eller elsker Billie Holliday, til hende der nørder bluesskalaer i de sene nattetimer og til dig, som bare flyder hen til Billie Eilish og alt det nyeste nye.
Det handler ikke om at være bedst, synge højest eller klarest. Der er masser af plads på scenen: både til alle jer, der har øvet jer i 100 år og til dig der skal synge solo for allerførste gang.
11 musiklærere står klar til at følge dig på rejsen.

Du får mulighed for at undersøge musikken fra en lang række forskellige perspektiver og med et hav af spændede muligheder at vælge imellem.

Sammensæt din egen profil

Alle elever har 3 hovedfag:
Sammenspil, Kor og SDS. I sammenspil vælger du inden skolestart om du ønsker klassisk eller rytmisk sammenspil.
Derudover kan du i løbet af året vælge imellem en lang række profilfag og valgfag og på den måde dyrke de genrer og interesser som du brænder for.
Du kan læse mere om de forskellige muligheder i menuen her på siden.

så meget musikundervisning kan du få på KME:

• Sammenspil - rytmisk eller klassisk | 4 lektioner om ugen
  • Kor | 3 lektioner om ugen
  • SDS | 2 lektioner om ugen
  • Sangtime | 1 lektion om ugen
  • Profilfag og valgfag | op til 6 lektioner om ugen
  • Soloundervisning | Mod egenbetaling 25 min. om ugen

Herudover spiller mange elever en masse musik i fritiden og så er der selvfølgelig en lang række projektuger i løbet af året, hvor musikken er i centrum.

Gruppebillede af koret på Klejtrup Musikefterskole efter forestilling i Musikhuset