Musik fra trommer med elev der spiller

kor

Kor - 134 stemmer sammen i harmoni = kuldegysninger

Koret er et af KME’s absolutte flagskibe og er for alle skolens elever. Både de, der har sunget, siden de kunne gå, og de, som først skal til at opdage sig selv som sangere, indtager en naturlig plads i koret og synger af karsken bælg - i samme båd. I kommer til at synge en lang række korarrangementer af en masse flotte, rytmiske numre i forskellige sværhedsgrader og med varierende antal stemmer.
Korsangen styrker den enkeltes elevs musikalitet – ikke blot rent sangteknisk, men også den almene rytme-, periode- og klangfornemmelse bliver styrket.

Elever til koerproeve på Klejtrup Musikefterskole
Drenge fra koret øever på efterskolen

Et symbol på det musikalske fællesskab på KME

Vi er rent ud sagt pavestolte af koret - dels musikalsk, dels fordi der for eleverne er en helt særlig følelse forbundet med at være en del af et så stort musikalsk fællesskab. En ægte holdånd.

Koret optræder naturligvis ved en række af skolens koncerter, men tager også gerne ud af huset for at optræde. De seneste par år har vi bl.a. sunget her:
Plænen i Tivoli i København.
Cienfuegos, Cuba
Vingsted centeret
Aarhus Rådhus
Nordkraft i Aalborg
Cape Coast Ghana
Sankt Hans Aften i Aalborg Zoo.
Plaza del Mayor, Madrid
DR, Fællessang (program i 2. del af coronatiden)
Villa Marta, Jerez de Frontera

Der er undervisning i kor tre lektioner om ugen. Derudover har vi naturligvis også særlige dage, hvor vi øver op til koncerter og rejser.
Nedenfor kan du høre et af de to numre, som koret fra årgang 19-20 sang og indspillede i vores koncertsal da de var kommet tilbage til skolen efter coronabreaket i foråret 2020.